Vegan Spirit

Padlizsános rakott krumpli

2014. november 28. - Kakuk Bálint

Imádom a burgonyát. A rakott krumpli pedig gyerekkorom egyik kedvenc étele volt. Miután vegán lettem, szembesültem vele, hogy se kolbász, se tejföl, se tojás. Ebből nem lesz több rakott krumpli, gondoltam, de azóta sokat tapasztaltam, úgyhogy abból ami volt itthon, megalkottam egy finom  ételt, amiből a tojás íz és állag sem hiányzik. :)

DSC_0039.JPGHozzávalók:

  • Kb 1,5kg krumpli
  • 2 közepes padlizsán
  • 300g natúr tofu
  • 1 nagy avokádó
  • 1 nagy, vagy 4 pici doboz szójajoghurt
  • Natúr vegeta mix
  • kevés olaj
  • 1 evőkanál mustár

A burgonyát héjában, sós vízben megfőztem, de nem túl puhára, mert az összesütésnél még puhul egy picit, és nem jó, ha végül szétfő. Amíg a krumpli főtt, addig felkarikáztam a padlizsánt, és egy olajjal vékonyan kikent tepsibe helyeztem a szeleteket. Megszórtam egy kis sóval és fűszerkeverékkel, majd 200 fokon sütőbe toltam, és puhára sütöttem. Közben amíg a krumpli és a padlizsán készülődtek a bálba, felcsíkoztam a tofut fél centi vastag és 4-5cm hosszú csíkokra, majd kevés olajon sóval és fűszerkeverékkel megpirítottam. Akkor jó, ha picit kérgessé, rágóssá válik a külső rétege. Az avokádót megpucoltam, és felszeleteltem. Végül a szójajoghurtba tettem egy púpos kiskanál fűszerkeveréket, és a mustárt. Jól kikevertem. Amikor DSC_0041.JPGminden készen volt a bálhoz, a krumpli megfőtt, a padlizsán megsült, akkor a krumplit felkarikáztam, és egy sort fektettem a tepsi aljára (minden lefektetett réteget enyhén füszereztem a fűszerkeverékkel). Erre jött a pirított tofu, majd az avokádót osztottam el egyenletesen. Ráfektettem egy sorban a padlizsán karikákat, és még egy sor burgonyát. Legvégül pedig ráöntöttem a mustáros fűszeres joghurtot, és sütőbe toltam 180 fokon, 15-20 percre. Amikor megpirul a teteje, akkor van kész.

Tehettek bele gabonakolbászt is, ha szeretitek. Nekem nem volt itthon, de így is tökéletes lett!

Fogyasszátok boldogsággal!

K. Bálint

 

A bejegyzés trackback címe:

https://veganspirit.blog.hu/api/trackback/id/tr676940915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása