Vegan Spirit

A palacsintabanokság bajnok palacsintája!

Vegán sós palacsinta receptem, amivel bajnok lettem

2014. október 15. - Kakuk Bálint

 Mindig nagy rajongója voltam a palacsintának, ezért amikor vegán lettem, muszáj volt kikísérletezni egy jó  palacsinta alapreceptet. A többi már csak fantázia.

(A fotóért köszönet Nita Photo-nak.)

 

1553176_530128800427453_2080269087_o.jpgAz alábbi verzió még tavaly készült, az első vegán palacsintabajnokságra, ahol 20 versenyző vetélkedett a legjobb vegán palacsinta címért. Voltak sós és édes változatok vegyesen, az egyszerű kakaóstól, a barackoson át a spéci zöldfűszeresig, Már a verseny közben feltűnt, hogy sokan járnak vissza az én asztalomhoz, és többen meg is jegyezték, hogy én fogok nyerni. Azt tudni kell, hogy a zsűri egy kb 50 főből álló kóstolósereg volt. Mindnki egy voksot adhatott le a legjobbra. Végül valóban az én receptem nyert, maga mögé utasítva a szilvalekváros narancsintát és a hortobágyi nemhúsos palacsintát is.

 

Palacsinta tésztához (20db):

  • 0,5 liter szójatej
  • kb 18 ek finomliszt
  • 1 közepes lilahagyma
  • 0,8 kg salátacukkini
  • 3 kk só
  • 1,5 kk őrölt fekete bors
  • napraforgó és oliva olaj

80 dkg cukkinit aprólyukú reszelőn lereszelünk. Fél liter szójatejjel és a liszttel  egy sűrű palacsintatésztát csinálunk, és hozzákeverjük a cukkinihez. A lilahagymát apróra vágva belekeverjük, és fűszerezzük 3 kk sóval, 1,5 kk őrölt borssal. Teszünk még bele 1,5 kk sütőport, 1 ek napraforgó olajat és 1 ek olivaolajat.

Mivel a tészta elég sűrű.ésdarabos, ezért a sütéskor érdemes egy kanállal eloszlatni a tésztát a serpenyőben, hogy kellően vékony legyen!

 

 

 Töltelékhez:

  • 450g natúr szójajoghurt
  • fél fej lilahagyma apróra vágva
  • 1 szál apróra vágott kapor
  • 80 g növényi mozzarella
  • 15 dkg füstölt gabonakolbász

Az összetevőket a gabonakolbász kivételével összekeverjük, majd a megsült palacsintákra kenjük, megszórjuk gabonakolbásszal, és felcsavarjuk a palacsintát.

 Jó étvágyat! :)

 

J. K. Valentine

A bejegyzés trackback címe:

https://veganspirit.blog.hu/api/trackback/id/tr896794593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása